Uusi YT-laki -kurssi

22.8.2022, klo 09.00 - 23.8.2022, klo 15.30

Vuoden 2022 alusta uudistuva yhteistoimintalaki tuo muutoksia, joihin perehtyminen on luottamushenkilöille tärkeää tehtävässä menestymisen kannalta.

Uusi laki tulee muodostumaan kolmesta kokonaisuudesta: jatkuva vuoropuhelu, neuvottelut muutostilanteissa ja henkilöstön edustus yrityksen hallinnossa. Nämä tulevat muutokset laajentavat yhteistoiminnassa käsiteltävien asioiden piiriä ja luottamushenkilöiden tietojen päivitys on vähintäänkin tarpeellista.

Kurssilla käsitellään uuden lain sisältö ja uuden sekä vanhan lain eroavuudet eli mitkä asiat muuttuvat oleellisesti.

Työnantaja maksaa palkan/ansionmenetyskorvauksen (työehtosopimuksen mukaan) kurssin ajalta sekä ateriakorvauksen opistolle, tai liitto maksaa kurssilaiselle opintostipendin. Liitto maksaa kurssimaksun, johon sisältyy majoitus, opetus ja jaettava materiaali sekä matkakulut, vain mikäli niitä syntyy, julkisten kulkuneuvojen taksojen mukaan tai omaa autoa käytettäessä vain auton kuljettajalle 0,23 €/km.

Tarvittaessa voit majoittua jo sunnuntaista alkaen; siitä sinun tulee ilmoittaa etukäteen Kiljavan opistolle. Sähköliitto maksaa majoituksesi.