Työsuojelun jatkokurssi

19.9.2022, klo 11.00 - 23.9.2022, klo 12.30

1. osa 29.8.‒2.9.2022 Kiljavan opisto, Nurmijärvi

2. osa 3.‒7.10.2022 Kiljavan opisto, Nurmijärvi

Kurssi on tarkoitettu työsuojelun peruskurssin tai sitä vastaavan kurssin käyneille työsuojeluedustajille sekä luottamusmiehille. Kurssin kesto on 10 vrk, ja se järjestetään kahdessa osassa.

Kurssin tavoitteena on syventää ja laajentaa peruskurssilla saatua työsuojeluosaamista sekä ohjata näkökulmaa ennakoivaan ja työpaikkaa aktiivisessa yhteistyössä kehittävään toimintaan. Työsuojelutoiminta suunnitellaan näkyväksi, työhyvinvointia ja turvallisuutta tuottavaksi toiminnaksi, josta työpaikan kaikki toimijat hyötyvät.

Avainsisältöjä:

• työsuojelun tavoitteet työssä
• ihmiskäsityksen, hyvinvointiajattelun sekä työsuojelulainsäädännön merkitys työn ja työsuojeluyhteistoiminnan kehittämisessä
• työn henkinen, fyysinen ja sosiaalinen kuormittavuus, työssä jaksaminen
• työkyky ja ikääntyminen
• työsuojelutoiminta työterveyshuollon kanssa
• työtapaturmat ja niistä oppiminen
• työnopastus ja sen kehittäminen
• riskien hallinta ja turvallisuusjohtamisen periaatteet
• toimialakohtaiset erityiskysymykset.

Kurssijaksojen välille tulee myös etätehtäviä, jotka ovat yhteydessä oman työpaikan kehittämistoimintaan.

Liitto maksaa kurssimaksun, johon sisältyy majoitus, opetus ja jaettava materiaali sekä matkakulut, vain mikäli niitä syntyy, julkisten kulkuneuvojen taksojen mukaan tai omaa autoa käytettäessä vain auton kuljettajalle 0,23 €/km. Liitto maksaa kurssilaiselle opintostipendin, jos menetät kurssin ajalta palkkasi.

Tarvittaessa voit majoittua jo sunnuntaista alkaen; siitä sinun tulee ilmoittaa etukäteen Kiljavan opistolle. Sähköliitto maksaa majoituksesi.