Pääluottamusmiesten yleinen täydennyskurssi

14.11.2022, klo 10.00 - 16.11.2022, klo 14.30

Kurssi on suunnattu pääluottamusmiehille, jotka eivät ole muutamaan vuoteen käyneet kursseilla tai joilla on vaikeuksia tehtäviensä tärkeysjärjestyksen, oman jaksamisensa ja ajankäyttönsä kanssa.

Kurssin tavoitteena on uuden lainsäädännön aukkojen paikkaaminen ja niiden mahdollisuuksien näkeminen sekä uuden toimintainnon ja pääluottamusmiehen roolin ymmärtäminen tulevaisuuden näkökulmasta.

Avainsisältöjä

• Luottamusmiehen perusasioiden kertaus
• Pääluottamusmiehen erityinen rolli ja tehtävät
• Tärkeimmät uudet laki- ja sopimuspykälät
• Ajankäytön riittävyys
• Yhteistyö muiden edustajien kanssa ja sukupolvenvaihdos
• Ajankohtaiset yhteiskunnalliset muutokset

Työnantaja maksaa palkan/ansionmenetyskorvauksen (työehtosopimuksen mukaan) kurssin ajalta sekä ateriakorvauksen opistolle, tai liitto maksaa kurssilaiselle opintostipendin. Liitto maksaa kurssimaksun, johon sisältyy majoitus, opetus ja jaettava materiaali sekä matkakulut, vain mikäli niitä syntyy, julkisten kulkuneuvojen taksojen mukaan tai omaa autoa käytettäessä vain auton kuljettajalle 0,23 €/km.

Tarvittaessa voit majoittua jo sunnuntaista alkaen; siitä sinun tulee ilmoittaa etukäteen Kiljavan opistolle. Sähköliitto maksaa majoituksesi.