Riskien hallinta työssä: työsuojelun yleinen täydennyskurssi

26.4.2023, klo 10.00 - 28.4.2023, klo 14.30

Kohderyhmänä ovat työsuojeluvaltuutetut, työsuojelupäälliköt ja –asiamiehet sekä muut työsuojelutoimikunnan jäsenet.

Kurssin tavoitteena on opettaa riskien hallinnan merkitys suunnittelussa ja turvallisuustyössä. Kurssilla selvitetään työsuojelun toimintaohjelman merkitystä, yrityksen turvallisuusjohtamista ja työturvallisuuslain merkitystä suunnittelusta käytäntöön asti. Lisäksi tarkastellaan työpaikan vaaratekijöitä, niiden tunnistamista, merkityksen arviointia sekä keinoja riskien hallintaan saamiseksi.

• turvallisuuden hallinta, peruskäsitteet ja riskien arvioinnin tarkoitus
  • vaaratekijät, niiden tunnistaminen ja merkitys
  • riskien arviointi eri menetelmillä
  • turvallisuusjohtaminen ja inhimilliset virheet
  • esimerkkejä tuloksista sekä toiminnan kompastuskivet
Työnantaja maksaa palkan/ansionmenetyskorvauksen (työehtosopimuksen mukaan) kurssin ajalta sekä ateriakorvauksen opistolle, tai liitto maksaa kurssilaiselle opintostipendin. Liitto maksaa kurssimaksun, johon sisältyy majoitus (2 hh), opetus ja jaettava materiaali sekä matkakulut, vain mikäli niitä syntyy, julkisten kulkuneuvojen taksojen mukaan tai omaa autoa käytettäessä vain auton kuljettajalle 0,23 €/km.

Tarvittaessa voit majoittua jo edellisiltana. Siitä sinun tulee ilmoittaa etukäteen Kiljavan opistolle. Sähköliitto maksaa majoituksesi.