Haastavat vuorovaikutustilanteet (yleinen)

10.5.2023, klo 10.00 - 12.5.2023, klo 14.30

Kurssin kohderyhmänä ovat luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut sekä muut työyhteisön vuorovaikutuksen kehittämisestä kiinnostuneet.

Kurssin tavoitteena on antaa valmiuksia työyhteisön hankalien vuorovaikutustilanteiden kohtaamiseen ratkaisukeskeisessä hengessä.

• yhteisön roolien, ryhmien ja ristiriitojen ja niiden ratkaisujen tutkiminen työhyvinvoinnin kehittämisen valossa
  • itsetuntemus onnistuneen kohtaamisen taustavoimana
  • dialogisuus ja jämäkkyys viestinnässä
  • palautteen antaminen ja saaminen
Teemoja käsitellään sekä luennoin että toiminnallisesti ryhmä- ja yksilöharjoituksin.

Työnantaja maksaa palkan/ansionmenetyskorvauksen (työehtosopimuksen mukaan) kurssin ajalta sekä ateriakorvauksen opistolle, tai liitto maksaa kurssilaiselle opintostipendin. Liitto maksaa kurssimaksun, johon sisältyy majoitus (2 hh), opetus ja jaettava materiaali sekä matkakulut, vain mikäli niitä syntyy, julkisten kulkuneuvojen taksojen mukaan tai omaa autoa käytettäessä vain auton kuljettajalle 0,23 €/km.

Tarvittaessa voit majoittua jo edellisiltana. Siitä sinun tulee ilmoittaa etukäteen Kiljavan opistolle. Sähköliitto maksaa majoituksesi.

Voionmaan opisto, Tietopinni